Kwaliteit & Klacht

Kwaliteit

Wij staan allebei geregistreerd in het BIG-register, het officiële medische beroepsregister. Dit betekent dat wij als bevoegde zorgverleners voldoen aan de wettelijke eisen om de beschermde beroepstitel van verloskundige te mogen gebruiken en zelfstandig in het beroep te werken met alle voorbehouden handelingen die daarbij komen kijken.

Ook zijn wij aangesloten bij de beroepsvereniging Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV) en staan wij ingeschreven bij het Kwaliteitsregister Verloskundigen. Dit houdt in dat wij onze kennis en verloskundige vaardigheden up-to-date houden en blijven uitbreiden om onze zorg en expertise hoogwaardig en kwalitatief op peil te houden.

BIG-registratienummer Aziema: 59931841303
BIG-registratienummer Ouafila: 99930609703

Samenwerking

Wij werken nauw samen met de Haagse ziekenhuizen: HMC en het Hagaziekenhuis en hebben hier contracten mee gesloten. Dat bij de keuze voor een ziekenhuisbevalling soms moeten worden uitgeweken naar een ander ziekenhuis buiten de regio kan weleens voorkomen als de verloskamers vol liggen in piekperiodes. Vaak zal het het dan gaan om het Hagaziekenhuis locatie Zoetermeer of het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft. Wij zullen alle opties dan weer samen bespreken. 
 
Wij zijn aangesloten bij de Verloskundige Zorggroep Haaglanden, een samenwerkingsverband tussen de verloskundigen in regio Haaglanden met als doel samen nieuwe ontwikkelingen in te kunnen zetten, van elkaar te leren en samen te werken aan optimale geboortezorg in de regio. De vrouw en het gezin staan centraal en het bewaken van een gezonde en normale geboorte en gezondheid voor moeder en kind.
 
Ook zitten wij bij het VSV HMC: een verloskundig samenwerkingsverband van het Haaglanden Medisch Centrum, gynaecologen, verloskunde artsen, verloskundigen, de Kraamschakel, kinderartsen en overigen betrokken ketenpartners uit de regio Haaglanden.

Klachtregeling

Het kan voorkomen dat zich een situatie voordoet waar een klacht over is. Mocht dit het geval zijn, gaan wij hier graag met je over in gesprek. Al gedurende het zorgtraject en vooral aan het einde evalueren we uitgebreid over de geleverde zorg en wij staan altijd open voor feedback. Wij hebben er vertrouwen in dat de relatie die we gaandeweg hebben opgebouwd dit ook mogelijk zal maken en jij je veilig voelt om je verhaal te kunnen neerleggen bij (één van) ons.

Mocht dit niet het geval zijn en we komen er samen niet uit, kan je ook terecht bij de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Deze is onpartijdig, onafhankelijk en voorziet van de nodige ondersteuning en advies in de bemiddeling bij het vinden van een oplossing binnen een vertrouwelijk kader. Neem dan contact op via: klachtverloskunde@cbkz.nl en zie voor meer info: www.klachtverloskunde.nl